Kaše a vločky


 

Jak vypadá taková ideální a zdravá snídaně?

Dát si ráno chleba s máslem a se šunkou nebo sýrem umíme všichni. Je to hned a ten lepek přece jenom ten hlad skvěle zažene. Nevýhodou akorát je, že taková snídaně nemá zase tolik živin, kolik bychom potřebovali. Jak tedy vypadá správná snídaně? Potřebujete v ní mít tři složky - sacharidy, bílkoviny a tuky. Jakmile toto vaše snídaně obsahuje, tělo dostane základ, ze kterého funguje dál. A naopak, jakmile vám jedna ze složek vypadne, jako byste si pořád něco dali..

Jak připravit kaši na snídani

Sacharidy můžete mít pomalé, nebo rychlé. Pomalé najdete v obilovinách (aha, proto ty kaše!), ty rychlé třeba v ovoci (které si dáte navrch). Tuky můžete mít v podobě rostlinných olejů (třeba kokosové!), oříškových másel (arašídové, mňam), ghíčka, klasického másla nebo oříšků jako takových. A bílkoviny? Ořechy je mají taky. Tip pro fajnšmekry, do kaše si můžete zamíchat i lžíci rostlinného proteinu (třeba hráškový nebo rýžový jsou chuťově neutrální).

Kaše ovesná, jáhlová, rýžová, pohanková

Kaše si na snídani oblíbí skoro každý. Je to rychlé, chutné, výživné a můžete si tolik vyhrát! Přidejte oblíbené ovoce, posypte skořicí, hoďte na to oříškové máslo a celé dopoledne nebudete muset na nic myslet!